Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/web/virtuals/137338/virtual/www/domains/jaroslavabromova.cz/ctenizpisku/wp-includes/post-template.php on line 240
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 

Blažek Miloš

Narození: 1923 Písek
Úmrtí:
Obor působení: námořní důstojník, světoběžník
Působení: 20. a 21.století

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/web/virtuals/137338/virtual/www/domains/jaroslavabromova.cz/ctenizpisku/wp-includes/post-template.php on line 240

Narodil se 13. 4. 1923  v Drátovském mlýně v Písku. Otec zde byl zaměstnán jako stárek a účetní. Začal studovat písecké gymnázium,v kvartě studia opustil, hledal možnost technického vzdělání. Chtěl se učit „černému řemeslu“ . Začal u firmy Adolf Raab, strojírna a slévárna. Pak studoval na Vyšší průmyslové škole strojnické. V roce 1943  se stal členem odbojové organizace, byl uvězněn, z vězení se mu podařilo uprchnout. Po válce dokončil přerušenou školu a v roce 1946 nastoupil prezenční vojenskou službu u 11. pěšího pluku a byl vyslán do školy pro záložní důstojníky, studoval školu pro ženijní důstojníky v Litoměřicích. Po skončení vojenské služby se chtěl podívat do světa, vyjednal si zaměstnání u Československé plavby oderské jako strojní asistent. Pak pracoval pro Čechfracht pro námořní plavbu. Čechofracht zprostředkovával  dopravu českých výrobků do Číny. Absolvoval zkoušky a byl jmenování I. strojním důstojníkem (Chief Engineer) a vyslán do Japonska jako stavební dozor na novou loď, která se tam měla stavět. Loď stavěla loděnice Hitachi Sakurajima Shipyrd v Osace. Mohl si vzít s sebou manželku se synkem. Absolvoval několik plaveb na dálný východ Japonska, Číny, Indonésie a několik let obsluhoval linku Evropa-Kuba. Poté se plavil na lodi Vítkovice po celém světě, hlavně po Tichomoří, k Americe, Australii i Africe. Po roce 1969 se rozhodl odejít, nastoupil jako brigádník ve stavebnictví u podniku Vodní stavby, ale neprošel politickou prověrkou. Začal pracovat jako opravář a údržbář stavebních a vrtacích strojů. Po roce 1980 byl vyslán s několika kolegy na Iáku na stavbu přehrady Mosul damm, kde pracoval 2 roky. Poté ho čekal další pobyt v Dolinské na Ukrajině , kde byl asi 1,5 a poznal zblízka poměry v SSSR. Po roce 1989 byl rehabilitován a jmenován I. důstojníkem na lodi Praha a jezdil na trati Amerika- Evropa. V současnosti žije v Písku a věnuje se svým zálibám historii, archeologii, matematice.
Bibliografie:
Přežil jsem v Moravcově pekle, Písek 2003.

Použitá literatura:

Obrazové přílohy:

Ukázky z díla autora: